miércoles, 13 de agosto de 2008

POR TODOS NÓS, MELLOR






POR TODOS NÓS, MELLOR.




Pontevedra, ao 2 de marzo de 2008



A todos vós amigos e amigas galegos e galegas

que perante un delicioso espazo de tempo, fomos

residentes e perfectos estudantes dunha

xeneración que loitamos polas liberdades. Por

aquela fermosa
Palmira, habitante constante da

memoria. Polo súa faciana ateigada de ledicia. Polo seu sorriso

constante. Pola paz das súas palabras. Sempre Ela connosco no

nóso cor.




I



Topeime, de novo, contigo,



amada terra cambadesa



coma se nada,



como se todo.





II



Marchábame de fronte



a mirada intensa



na beleza ateigada de lus



na maravillosa e decisiva




Ría de Arousa.




Arousa da miña infancia distante



A cabalo de velas brancas



De dornas de tope negras



E a toda vela con Rumbo a Illa da Arousa,



Illa da Arousa, praia encantada



Escarabote e Boiro na fronte


eu eu contigo meu amor


perdiamosnos no fonda dos teus


amorosos beizos agachados.


Somentes por testigo o Faro


Os piñeiros verdes erguitos


cubrían a beleza verde da Illa Fermosa.


O imenso, Pombar, descansaba quedo,


tranquilo e sumiso


E nós, ti e máis eu, meu amor


Xogamos


Aqueremos máis na fermosura


Da praia de areas brancas e douradas.


Doce bico no serán perdido,


Vento do Norte fondo do verán claro.


Deixámola a Illa ,meu amor,


E iamos de cara ao peirao de Rons,


Lugar de infancia e intensa vida


Habitada.


Lugar no que o vento do Norte sumiso


Pentiaba as follas do millo verde,


Namentras a téu cabelo longo


Eran coma ondas do mar


Voando no valeiro.




III



CAMBADOS.




Porque tanta beleza constante


e tan pequeno espazo de tempo?


Digo eu, constantente,


Cambados mariñeiro,


Mariñiros queridos


de tan castigada Ría no antergo.


Que bela te atopo fermosa terra do


Alavariño!


Tan fermoso porto,


Longos peiraos que nunca


parecen rematar.



Horas irrematables



de constante traballo!



Pazos antergos,



podería feudal



namentras Ramón Cabanillas



di que xa era dabondo.



Todo un mundo de fermosa pedra



Perfectamenta construído,



Fermosos igrexas



Lugares de recoller a alma en solitario



Para lle falar a Deus,



Se ceivamente quixeras



Santa Mariña querida,


lugar cáseque derrubada


lugar para o pranto e a lembranza.


A traíña, unha daquelas longas



Traíñas de moitos remos,


Forza homes , máis forzas



e a traíña con toda o seu poderío


Chegou antre as primeiras


E nela ían aqueles fortes remeiros


que deixaron na extensa lembranza



a Illa da Esmeralda.



A Capitana, tan fermosa, tan bela


Tan ben feitilla, tan sumamente, galega,



Termosas habitacións,



Tardín predido na fermosura.



Enormes lagares inmensos.



Fermosa finca inmensa da Capitana



E ao fondeo dela aquelas restos



arquitectónicas



de Santa Mariña , de novo,



Dos desaparecidos.



Cantos erguitos



Do silenzo absoluto



dos fermosos Cruceiros



cantas fermosas casas



Colo da fermosura,



Pazo antigo con pequena capela




Interior.



Lugar de descanso de antigos Rectores



Da Universidada bela Compostela.



Pedra e canta pedra das pedras



tódalas las canteiras habidas,



Cambados fermoso e intenso



Camiño imos dos derradeitros peiraos



Deixamos pola banda esquerda



O fermoso Pazo dos velliños e velliñas,



Pola banda da dereita




Nunha praia xeitosa



Denansan as cansadas e inertes barcas



Da súa delicada rambla



É fermosa a vista do Porto enteiro.




Antigos barrios mariñeiros,




lugares de nasas de bimbio



e redes antigas,




Da cordiña dura e castaña



Os nenos e as nenas ían descalzos



naquelas anos tremendos.



O pai mariñeiro ía con



pantalóns remendados



naquelas cores azuis que todo



ano duraban.



Iamos Juan, Daniela, Marita e Non me Lembro,



Perdóame, homildemente,



Querida compañeira ferrolá



De cara a Torre Ergueita




Do século XIII.



Mañáns duras compañeiras cambadesas



naquelea anos de 1970



nos que os legóns cravánrose



de cotío e con forza



nas areas da seca aínda mollada



Ameixas brancas



coma o leito pura da vaca marela



ameixa fina,



como marfilina pura e delicada



e birbirichos dabondo



Gordechos e bonitos



A forza contanste,



a sacrifizo intenso



e o froitos do mar



eran un recurso para a supervivenza.




Todo Cambados , toda a fermosura



todo o sacrifizo



E o fermoso día 1 de marzo de 2008



Son unha fonte máis



Para querer, sumisamente,




Aos meus benqueridos amigos e amigas



E a miña amada Ría de Arousa.



Miguel Dubois.



ULA BRÚXULA?

Pontevedra, ao 8 de marzo de 2008.






ULA BRÚXULA?












Érguete do teu sono esquencido,




amada liberdade,




Érguete da constante mentira




verdade constante e efímera.



meu bon amigo, afirmo



que a verdade é efímera,




unha constante fervenza




de ocultas mentiras,




que de canto en vez




amosan a hipocresía constante




da verdade disfrazada




por un cúmulo de froitos convintes




por decreto lei.



Os escearios están ateigados



de excelentes actores




namentras o senso verosimil



é convertido na desidia constante.




Parece coma se todo



for, a unha nada constante.



Parece que a verdade



for a coma un barco



que o rumbo perdera,



no meio da tormenta absurda



das palabras valeiras e hocas;



daquelas mentiras



que firen dabondo e constamente.



Coma atopar o rumbo,



amada brúxula




coma atopar o Norte



no meio da constante



dimensión absurda



da palabra deformada.




Ula roseira dos ventos?



Ula beleza dun piñeiro?



Ula beleza azul e brilante



dos ceos do verán diurno e nocturno?



Como amar ao que me fire?



Como esquencer a dor que produce



a inmensa insesatez



da mentira constante?



Verbas que o vento leva,



dade o sentido exacto


a unha existencia absurda,



de odio constante



de tolos armados



de pistolas asasinas.



Dalle a forza ao vento ceibo



para que se afaga



a un xeito de vivir armónico,




Marchen palabras descafilicativas


veñan a ofrecernos amor constante


con absoluto agarimo.



Imos camiño do vento de Norte,



que agarime as nosas facianas




de fonda frescura.




Amamos a liberdade constante




condenamos a mentira,




condenamos o insulto constante,




loitamos pola paz continúa,




porque somos seres ceivos,




que día a día,




facemos máis grande




o noso espazo de amor.



O noso cor permanece aberto



a liberdade constante.



Condenamos todo tipo de violenza,



muller violentada,



muller violada,



muller asasinada,



ata que punto a tolemia e o odio,



convertiron aos homes espantasos



en tremendos asasinos



das súas víctimas?




A tristura medra no mundo da irracionalidade




e mundos ateigados de odio as voces




da tremenda tolemia.




Ula brúxula constante,




meu caro amigo?




Porque xa non sei, meu amor,




se te odio tanto




ou ámoche dabondo.




Nunca perderei




a esperanza,




e xurdir con toda a miña forza




dun mundo torpe, tolo e sen senso.




Ula brúxula, meu amigo?








Miguel Dubois.


DO NOT HATE ME. PLEASE BE QUITED


Pontevedra, 20th April 2008.





Do not hate me. Please be quieted.








Do not lose your heads,




with unfulfil thoughts




vain thoughts.




Make your own entire live ,




with all your sense of love.




I am the opposer violence's enemy.




I am the weapons' opposer.




Why do not think at the beginning to the day




with your fair ideas,



about the power of a kiss?




And why soldiers give up the Country



by the lost causes of mercilessly wars?





Give up guns,



give up hate,




keep on living




enjoy the sun shining,




and look quietly the red sunset




over the quiet Ocean.





Everything could be different,




with love,




and the desire of peace.




Do not kill your enemy,




your enemy, sometimes,




could be your perfect teacher.





and one day, perhaps,




and the end of all the possible ends,




we are going to live,




the joy of beauty.




and the dust of the deserts





could be the end




of lost and unseless causes.








Miguel Dubois.

UNIVERSITY OF EAST ANGLIA AND POETRY


UNIVERSITY OF EAST ANGLIA.



Ao día 6 de xulio de 2008







Que doce pracer significa

Acollerme o ritmo do silenzo lento.


Non son ren sen bágoas derramadas,

De amor enteiro,

Silenzo do silenzo de todolos silenzos


habidos.



Fálame de coma rematar



Do absurdo silenzo


don sen amor.



Que fonda tristura me asulaga


O predominio da inxustiza.



Ser humano auténtico,


Ser humano home,


Ser hamano muller,


U-los dereitos derretedos,


Coma manteiga branca


Nunha tixola tremenda do fondo

negro.


A vida pasa como un lóstrego perdido


No absurdo da noite da vida.





Vanse queimando os amores,



Amores de manteiga amarela,





O Mundo enteiro xira


Sobre uns persoeiros absurdos


Armados de tremendas armas

mortíferas.





O lobo negro na noite moura,


Oubea lento ao ritmo do frío


E os habitantes do lares mouros,



Demandan xustiza para



Aqueles deserdados do amor.




A manteiga énchesa da cor mais

moura



E un silenzo de armas blancas


Que corten docemente as cordas


Amarradas da prisión vital



Dunha liberdade roubada.



Agora habitaremos no mundo ceibe.







Miguel Dubois.


A MESTRA, POEMA ESCRITO POR MIGUEL DUBOIS

UNIVERSITY OF EAST ANGLIA.


10 de xulio de 2008.








De que lugar oculto


xurden as túas palabras amorosas.


Ámoche enteira no Mundo Enteiro,


e para o mundo anónimo



que non da dividendos en Wall Street.



De que maneira torpe e absurda



xúngome ao disturbio emocional



da tontería e da total insoliradiedade.



O mundo astuto,



o mundo redondo,



fae constamente negocios redondos.




E nas esquinas das rúas carregadas de



escaparates cheos,




hai un home preso da pobreza,



extendendo a súa man necesitada.



Pido a palabra ceiba,



no conxuro das bruxas,



e nos parlamentos anónimos,




namentras as vasoiras de palla




limpian os restos de inmundicia.




Que pena e supor un mundo dividido,




que pena dicir teño e non dou,




Que pena a arma mortífera,




Que pena o terror da morte,




e no laio da tarde furiosa,




vai dando paso a unha noite moura




de lembranzas de morte absurda.





Queixume de vento furacano,




nunha serán de pobres




desesperanzados,





pobres, sempre, pobres.







Miguel Dubois.

SOLEDAD CON SILENCIOS

Sabía de la soledad del silencio,

Silencio diurno

Palabras insonoras y huecas,

Gemidos difusos

Que invaden

El aire irrespirable

De los cigarrillos encendidos.

Aborrecí las palabras absurdas

Las mentiras justificadas y cotidianas.

Cuando me di cuenta

Por todo lo escrito

Me di cuenta

Que los atardeceres rojos

Eran cada día

Más bonitos,

Más profundos.



Miguel Dubois.

TANTO AMOR HABIDO

Tanto amor habido
Dénde unha noita aberta
A lúa luminosa
Con ceo estrelado e brilante
Con luz da lembranza tida,
Nos intres dubidosos
Nos que a noite abrangue enteira
O interrogante enteiro
Dunha vida vivida de sinceira ilusión.
Espero de vagar o abrente hermoso
Os primeiros raios da mañá
Que anuncian a decadencia
Dos lugares escures
A supervivencia da fonda luz.

II
Canto quixen os amados lugares
Da querida terra
O mar batendo con forza tremenda
Na ecuciación constante
D tempo vivido.

III

Amada Terra
Terra amada.
Lugar do poeta esquecido
Queixume duma rama ferida,
Vento forte
Furacán do medo
Vento tolo, depiadado, insentanto,
Tremendo e absurdo.
Absurdo delirar
Do paxaro ferico de morte.
Mascato sangrante
Enriba dunha rocha bermella.
Que canto inútil!
Que sensación mortífera!
Terra ferida,
corazón amado
Dona namorada
dun príncipe temerario.
Rei temeroso
Raiña absurda


Reino ferido,
cabalo negro
galloupa con forza
na brilantez do día.
Fonte esperanzadora
corazón tocado.



IV

Deixado xa o tempo
de reinados absurdos
de noites escuras
e días temerosos
habreime namorar de ti
coma o sorriso infantil
que despréndese dunha nena pequena
que xoga con antigo xoguete
de madeira traballada
con amor e paciencia.
Cabaliño Branco
De nobre madeira
Xinete do ar sorrinte
Faciana infantil
Do sorriso perdido.

Muller fermosa
Desta terra querida
Ferida fonda
No mais fondo
Do corazón

ROSAS AMARILLAS

ROSAS AMARILLAS.

Pontevedra, 29 de agosto de 2003.


Cuanto te quise y cuanto no te quise.
Te quise desnuda en el alba naciente
Te quise muerta de amor en los mediodías absurdos.
Todo mi amor se desprendía de mis palabras preñadas de mañana en cinta, absorta ante la belleza existente, lejos de las fuentes del miedo y de la muerte.
Todo mi amor permanente dibujado en el cielo azul, en el mar verde, y en tus ojos negros que parecen perderse como miradas extrávicas en busca de algún amor perdido en una batalla falsa en la que los aguerridos soldados eran tremendos besos que hacían de mis rojos labios, ventosas permanentes adheridas a tu boca hambrienta de profundo amor. Por un momento absurdo creí perder el rumbo establecido por mis absurdos besos.
Pero con gran arrogancia te pusiste firme, derecha y no supe sí eras estatua pétrea o hermosa mujer viva. Volví a perderme en mi mismo, volví a perderme en ti misma. Inundaste con tremenda fuerza la luz de la habitación verde. Todo parecía un sueño profundo, un mundo de títeres y cabezudos, o una suboordinación tremenda a tus absurdas impuestas reglas del juego, pero era el fuego temible y la pasión caliente. Que absurdo era lo absurdo y que magnífico resultada jugar al juego del amor tremendamente caliente, sensato, dulce, amargo, salado...Pero al final de todos los finales y en el fin de todos los fines, cuando ella y yo caminábamos por los estrechos senderos de los jardines multicolores, yo me acerqué a un rosal de rosas amarillas, y con una tijera negra podadora le corté una rosa amarilla. Le corté los dolorosos pinchos, guardé la tijera. Ella, con delicadeza, cogió su rosa amarilla en sus manos pequeñas. Aunque la rosa era inodora, la acercó lentamente a su nariz corta y a sus carnosos labios. Con la rosa amarilla en su pequeñita mano, me abrazó con fuerza inusual. Desde aquel día, todos nuestros días siguientes fueron días de rosas amarillas y nuestra felicidad ilimitada caminaba por los jardines multicolores. Fuimos inusualmente felices y tremendos enamorados.

Miguel Dubois.

MARI CARMEN

O tempo pasa rápido,

O tempo suma nacementos

E resta mortes inxustas

O tempo vive instalado no tempo

E multiplícase

E divídese con concineza estricta

E termina restando

Cubrindo os eidos do pensamento

En lembranzas

Que de cotío

Coma un manatial

Azuza nas nostálgica lemmbranza.


Tempo dos tempos,

Comezar dos comenzos

Folla espida que disfrutas

Da forza do vento tremendo,

Escumas brancas constantes

Laio do mar inxenioso

Das praias espidas de Sol intenso,

Cubertas de nubes grises e brancas.

Laio tremedo da forza naturai,

Choiva que con toda a súa dura

Forma tremedora

Cobre os tellados das casas galegas

Na beiramar de Balea.


Pasou o tempo,

O tempo, un pouco, xa pasou,

Constriomos unha casa azul

Vivimos nun Cuco cantor

Derubamos lembranzas agarimosas

Como as dun un neno super máxico

Cheo de fantasia e ledicia, amigo antre todos,

Avisador de eventos importantes,

Cheos de importanza e filmografía,

Por que ía co vento,

Ía coma unha cometa senlleira no ar ceibo de Balea. Se non que llo preguntan

Aos que alí estaban

Antre sorrisos

E raiolas saores.

A mistura constante

Da maxia infantil,

As bonetcs e bonecas nos brazos

Das femosas nenas.

Comendo hermosos

Xeados nata branca


Entre piñeiros longos

E pesados penedos

Deixamos unha parte

De nos memos, quizaves

Un inocente xogo pasaxeiro

Un cacho de vida leda

Unha verdade estúpidade

Ou unha mentira a medias.



E os días ían sumando

Sobre se mesmos,

Construíndo meses ledos

Construíndo meses tristes

De anguria e medo.


E foron pasando os anos,

Sobre os anos,

Facéndose números de dous cifras,

Si e xa, e xa

Xa pasaron aquelas tempos de ledicia constante,

Do sorriso desinteresado,

De mirada cándida e sumisa.



Foron as causas arrancándose,

Fixemos do nóso mundo

O mundo que queriamos que fora.

Non habería lugar para absurdas mentiras

E fixemos dunha pequena sementeira

Un mundo que camiña

A carón da esperanza.


Non faledes de cobardías absurdas,

De falsos deberes inútiles.


Non, non faledes de absurdas guerras

nós que imos polas esquinas das beirarúas

Cachos de paz a cachón.


O tempo bule

E como bule o tempo

Meu amor

Mais de pe quedo estou


E no afastamento

Miro

Sosegadas eidos

Da memoria

Invadidas de hermosas

Illas da Lembranza

E entón cando

Fico pendurado

Na beleza do recordo

E quixera invadir

Aquel tempo pasado,

Pero non ha lugar

Por a suma dos minutos

É implacble.

Vou ficando

No afastamento da memoria

E entón pregúntome

Se aqueles anos foron mási felices,

Pero debo decirche que non o sei

Por que no fondo sei

Que non sei nada casque

Cando creo que sou sabedor

De algo importante.


O mundo que quer decir

Que é sabio e que ten dabondo

Pero escoeten

Que a todas as portas non chamaron

E dicen o que lles dixeron

Ou din o que lles din

Que deben de decir.


A pesar do mundo da palabra

Estamos aquí

Nestes intres importantes

Da nosa fonda esitencia

Tratando

De agarimar a doce froe

Da sabiduría humana

Aquela que sinte

E non se laia,

Dabondo.


E ate´o de agora

Sumamos grandes cifras

De anos ditosos

E algunhas noites escuras.


Pola esperanza que temos

Por aqueles sonos

Que quixeramos

A nosas vidas,

Cubertos de paz ,

Sosego e quietude.


Canto sereo

Da doce mañá,

Inicio

Dun día hermoso

A cando o serán chegue

Teremos o esprito aceso.

A distancia acumula momentos de intensa Leticia e sufrimento;
A distancia impide o auténtico coñecemeto da verdade.
Somentes te coñezo de referencia





Naceu perto dun Mosteiro fermoso

As orelas dun río encantado

A beira dunha fraga fonda

Ateigada de árbores femosas

De finos bimbios amarelos,

Precursores de medos infantiles.


Eu sempre chameino con nome de Mosteiro,

Era dono da serenidade

Habitante no tempo lonxano
de San Andrés de Xeve

Transmisor de verdades,

Curmán dunha creadora literaria.

Puxérronlle de nome , Xosé Carlos,

Quixeron chamalo máis doadamente

Carlos,

O bon meu amigo querido,

Tiña unha grande trato

Coa Sra, dona Imaxinación.

Dela foi creador

De fantásticos mundos

Cáseque reales

Do cristal du lindo cristal trasparente

Cáseque coa paria de Cabío , ao fondo.

Naceu a maxia da area quente

Nun mundo preadolescente.

Campos de fútbol,

Lugares de algarabía

Lugares de enfretamentos

Entre bandas de adolescentes

De nenos absurdos

E de aqueles cuxos pais

Eran o froito do duro

E intenso traballo manual.

A Pobra do Caramiñal,

Fervía de coviza

E o río Xallas,


Ficaba no recorbo

Máis tremendo de Irene.

Todo aquel mundo

De fábricas de conservas,

Todas aquelas casas

Sen precio calculable,

Pero el, o pai,

Marcharía,

Namentras, Irena asustado,

Mirábao coa sua nova amigo,

Na pequena praza

A través do cristal trasparente

Daquel bar absurdo,

Para Irene.

Días de escola absordos, tremebundos

Profesor e director cinematográfico,

Filamator fondo

De especialistas copiadores,

Exentos de capacidade de esforzo,

E en todo, a Pobra do Caramiñal,

Seguía dando voltas

Na percura de si mesmo,

Namentras e fonda beleza de Ría de Arousa

Non se laiaba,

Máis estaba deitada


Nun fondo sorriso de hermosura,

Intensa e azúl.

Namentras Irene miraba

O mundo en azúl intenso

Namentras seu cor

Era un fondo po